Ce este si ce face specialistul in comunicare si relatii publice ?

Bill Gates, creatorul unui adevarat imperiu, spunea ca, daca nu ar mai avea decat un dolar, l-ar investi in PR.

PR-ul este persoana care creioneaza si definitiveaza reputatia, credibilitatea unei afaceri ori a unui brand, este persoana care, pe principiul “e mai usor sa previi decat sa tratezi” actioneaza, generand credibilitate si mentinand-o, mai ales in situatii delicate. Stii si tu ca dureaza ani sa construiesti o reputatie si cateva minute sa o narui, dar un PR competent va stii sa gestioneze si crizele de imagine, daca apar.
Specialistul in relatii publice se axeaza si se implica personal in activitati din cele mai diverse: de la cercetare si management, pana la consiliere si training ori productie pentru medii diverse - TV sau radio, sedinte foto, site, etc.).

Prin toate actiunile sale, specialistul PR obtine si pastreaza o imagine pozitiva a organizatiei pentru care lucreaza, castiga increderea, emotiile si atasamentul publicului, atrage atentia mass-media de multe ori fara a plati reclama, fie influenteaza, daca e nevoie, atitudinea publicului fata de organizatie. Desigur ca se implica si in comunicarea interna si in optimizarea acesteia.

Rolul unui PR este de a descoperi si aplica tehnici si instrumente pentru a pune in valoare produsele si brandul, de a identifica si a solutiona prin comunicare problemele afacerii, de a consilia, de a concepe si implementa solutii pentru realizarea obiectivelor propuse.

PR-ul este acolo pentru ca afacerea ta sa aiba succes, fie ca este in domeniul business-to-client sau business-to-business. PR-ul, prin campaniile si actiunile sale, aduce organizatiei pe care o reprezinta: notorietate, public fidel, profit si client noi, dar, mai presus de orice, defineste si pastreaza un loc in mintea si in sufletul publicului organizatiei, transformand o idee, o afacere sau un simplu produs, in brand-uri.

Traim in era in care comunicarea este o nevoie reala, iar o comunicare eficienta duce la o afacere prospera, pentru ca degeaba esti cel mai bun in domeniul tau sau ai cel mai util si innovator produs, daca nu comunici asta. Traim in era in care a ocupa un loc in mintea si inima publicului tau este vital, mai [resus decat a vinde, asa ca traim in era in care PR-ul face diferenta dintre un no-name si un brand.

PR-ul inseamna comunicare inteligenta, emotionala si deseori generatoare de recomandari, tintita si convingatoare cu publicurile externe si interne ale organizatiei. Astazi, fara un PR adecvat, nu mai poate supravietui nici un brand.